Podzimní semestr Kamdu úspěšně odstartoval! Dostali jsme první dávku inspirace, vědomostí a praxe. V Praze jsme objevovali svět startupů, UX designu nebo klinické farmacie. V Brně jsme hned na úvod mířili vysoko během poznávání misí na Měsíc, nahlédli jsme ale i do oblasti marketingových strategií nebo módního návrhářství. Náš tým také získal první reakce od účastníků. Co jim workshopy přinesly, co se jim líbilo a co třeba tolik ne? Pojď to zjistit!

Praha: novinařina a UX design

Pražské účastníky zaujal především workshop o novinářské práci a UX designu. Workshop Nahlédni do redakce Deníku N vedl jeho ředitel Ján Simkanič. Inspirátor studenty přivítal přímo v Deníku N, kde měli možnost nahlédnout do každodenního fungování novinářské redakce. Účastníci zmiňují, že si z workshopu odnesli především přehled o fungování médií u nás. „Odnesla jsem si moc zajímavé informace (různé kauzy, každodenní potíže novinářů, současnost médií) a vhled do toho, jak funguje novinařina. Ale především jsem si to moc užila,“ zaznělo v jedné z reakcí. Na workshopu byla vyzdvihována především možnost popovídat si s ředitelem Deníku N a opravdu zjistit, jestli je novinařina pro účastníky tou pravou cestou. Jak totiž poznamenal jeden z účastníků: „Pokud novinařina není úplně vaše parketa, myslím si, že vás workshop spíše odradí.“ Přesně o to ale také jde, poznat určité povolání zblízka, abys je mohl/a ve svém budoucím směřování ponechat, nebo je z něj vyloučit.

Úspěch měl u účastníků také workshop, za kterým stojí (nejen) UX designérka Magdalena Jana Fiala. Inspirátorka účastníky provedla světem UX designu a předala jim řadu informací i praktických dovedností z této oblasti. Účastníci zmiňují, že získali jak dávku kreativity, tak nastartování mozkových buněk. „Otevřelo mi to oči v tom, že celý ten svět je ještě složitější, než jsem si myslel. Informací jak teoretických, tak praktických bylo velké množství (v dobrém),“ napsal nám jeden ze studentů. Na workshopu byla vyzdvihována především „zábava spojená s prací“ a skvělá atmosféra: „Tohle je způsob vzdělávání, který mě opravdu baví. Ne jak ve škole.“

Brno: marketing a copywriting

Mezi účastníky z Brna se mezi nejzajímavější workshopy začátku semestru zařadily ty, které byly  zaměřené na marketing a psaní chytlavých textů. Jakub Holešínský ukázal účastníkům během intenzivního čtyřhodinového workshopu Vytváření úspěšné marketingové strategie základy marketingu, budování značky a práce s komunitou. Nejvíce studenti vyzdvihovali vztažení teoretických informací k realitě. Každý z účastníků si totiž vše vyzkoušel na konkrétním projektu: „Workshop měl neskutečně příjemnou atmosféru, probrali jsme teorii, ale skvělé bylo to, že jsme si každý vzali některý svůj projekt (pro ty, kteří žádný neměli, měl Kuba připravený) a následně jsme teoretické věci hledali v praxi. Workshop předčil má očekávání.“ Inspirátor tak zaujal i ty, kteří měli určitý rozhled ve světě marketingu ještě před workshopem: „Polovinu informací jsem sice věděla ze školy, ale líbilo se mi, že se to převedlo tak nějak do reality, jak vyprávěl příběhy ze života.“

Také Inspirátor Otto Bohuš zaujal účastníky svého workshopu Jak na texty, které zaujmou zkušenostmi z reálného života: „Inspirátor měl zajímavý životní příběh a díky prostoru na otázky, kterého bylo mnoho, jsme měli šanci se dozvědět prakticky cokoliv.“ Studenti se během workshopu zaměřili na základy copywritingu a Inspirátor se s nimi podělil o své tipy, jak psát poutavé texty, které jim splní jejich cíle. Nejčastěji skloňovaným slovem u tohoto workshopu bylo slovo „inspirace“. Účastníci si odnesli, jak se při psaní článků inspirovat, ale také se seznámili s řadou inspirativních lidí. „Poznal jsem mnoho nových lidí a získal tím mnoho inspirace do budoucna,“ zaznělo v jedné z reakcí.

I my ti do budoucna přejeme mnoho další inspirace s Kamdu. Objev nové lidi, prostředí dalších profesí a najdi s námi svůj směr.